oktober 25, 2020, 20:07:11

Författare Ämne: Musik fontän. Testvideo.  (läst 1443 gånger)

Utloggad Daizy

• Posting Freak
  • Antal inlägg: 13650
Musik fontän. Testvideo.
« skrivet: juni 14, 2016, 21:25:43 »
Testar den här videon från min egen server. Youtube klipte bort musiken.
Kan ni se den?

//Fredrik 
Kunskap uppstår genom nyfikenhet.

Utloggad Hammer

• Administrator
  • Posting Freak
  • Antal inlägg: 15331
SV: Musik fontän. Testvideo.
« Svar #1 skrivet: juni 14, 2016, 22:13:51 »
Ja efter aktivering av Quick time instick i OSX.

Utloggad Daizy

• Posting Freak
« Svar #2 skrivet: juni 14, 2016, 22:53:08 »
Tack. Kanske ett annat format fungerar lättare. Problemet är att, trots att jag helt enkelt filmade det i Budapest, med ljud från stora publika högtalare, utan extra ljudtillägg klippte Youtube musiken med motivationen att det är upphovsrättsbelagd anmält ljud.
Vad är det? Filmar man i en park eller gatan är upphovsrättsskyddat om någon fiser och jag samtidigt filmar något helt annat? :(

PS. Har du VLC videospelaren? Behöver det Quicktime? Hos mig frågas efter Flash player i Firefox.
« Senast ändrad: juni 14, 2016, 22:57:24 av Daizy »
//Fredrik 

Utloggad make

• Posting Freak
  • Antal inlägg: 14927
    • http://lage.li/
« Svar #3 skrivet: juni 15, 2016, 08:27:33 »
hos mig startade den automatisk på plattan  och i datorn.

"upphovsrättsbelagd anmält ljud. Vad är det? "  det är det samma som om du plötsligen ser en bild du har tagen på ett bokomslag, vist blir du förbannad då, # om inte du har såld bilden till dom #

det samma händer för mig om jag har haft på radion i bilen och lägger ut en film från dashkameran, " pm dom känner igen musiken så nekas jag att lägga upp den " :)

men på denna gick det bra, kanske Johnny Cash inte längre är skyddad :) 

Utloggad Daizy

• Posting Freak
« Svar #4 skrivet: juni 15, 2016, 09:16:43 »
Har aldrig råkat ut för det tidigare fast jag lagt till nedladdad eller från Spåtify nedstreamad musik. Här var första gången och de skrev klart vilket bolag spärrade det. Dessutom är kvaliteten dålig, från en gatuhögtalare, så jag fattar inte vad de håller på med. Jag skall testa det igen senare, nu har jag inte tid med det.
Vad ville du visa, eller bevisa Lage med din video?
« Senast ändrad: juni 15, 2016, 09:19:30 av Daizy »
//Fredrik 

Utloggad Daizy

• Posting Freak
« Svar #5 skrivet: juni 15, 2016, 09:32:05 »
PS: Lage, här är texten från Youtube, hur skulle du göra eller reagera?

" Hej Fred Hönig!

På grund av ett upphovsrättsanspråk har ljudet stängts av i ditt videoklipp på YouTube.

Videotitel: Musical fountain of Margaret Island, Budapest Hungary.
Upphovsrättsskyddad låt: Time To Say Goodbye (Con Te Partirò)
Anspråk har gjorts av: WMG, UMG

Varför händer det här?

Ditt videoklipp kanske innehåller en upphovsrättsskyddad låt.
    Upphovsrättsägare kan välja att blockera sin musik från att användas i andra personers videoklipp.

– YouTube-teamet "
//Fredrik 

Utloggad make

• Posting Freak
« Svar #6 skrivet: juni 15, 2016, 09:34:27 »
" Vad ville du visa, eller bevisa Lage med din video?  "
varför frågar du, tror du jag vill bevisa något varje gång jag skriver  något här ?

men om du läser vad jag skriver i ställe för att tro att jag skal bevisa något för dig så blir det bättre.
Det va det siste från mig, ställer du flera frågor och jag kanske har varit ute för det samma och kanske vill hjälpa till, så är det enklare för mig å INTE svara !!!

Utloggad Daizy

• Posting Freak
« Svar #7 skrivet: juni 15, 2016, 10:02:12 »
" Vad ville du visa, eller bevisa Lage med din video?  "
varför frågar du, tror du jag vill bevisa något varje gång jag skriver  något här ?

men om du läser vad jag skriver i ställe för att tro att jag skal bevisa något för dig så blir det bättre.
Det va det siste från mig, ställer du flera frågor och jag kanske har varit ute för det samma och kanske vill hjälpa till, så är det enklare för mig å INTE svara !!!
Din Johnny Cash video, tycker jag, visar exakt vad jag själv talade om att MINA övriga videor gick bra. Därför din Johnny Cash video var lite överflödig. Min Freddy Mercury video hade inte heller blockerats. Ger det något nytt för dig den här?

Att du blev upprörd igen och menar att det var "siste från dig..." får du stå för själv.
//Fredrik 

Utloggad make

• Posting Freak
« Svar #8 skrivet: juni 15, 2016, 10:21:10 »
det skriver du ju efteråt,  etter vad jag har "bevisat" med min video :(

" Att du blev upprörd igen och menar att det var "siste från dig..." får du stå för själv. "
 jag blev inte  upprörd jag skrattade av dig.  Det va du som menade jag skulle bevisa något, när jag bara hjälpte dig på traven,
det ser du ju efteråt etter mycket om och men.  (   du skriver ju precis det samma som jag skrev i en liten sättning,  och du använde ca 20 sättningar. ) :)

Utloggad Hammer

• Administrator
  • Posting Freak
« Svar #9 skrivet: juni 15, 2016, 10:44:26 »
Tack. Kanske ett annat format fungerar lättare. Problemet är att, trots att jag helt enkelt filmade det i Budapest, med ljud från stora publika högtalare, utan extra ljudtillägg klippte Youtube musiken med motivationen att det är upphovsrättsbelagd anmält ljud.
Vad är det? Filmar man i en park eller gatan är upphovsrättsskyddat om någon fiser och jag samtidigt filmar något helt annat? :(

PS. Har du VLC videospelaren? Behöver det Quicktime? Hos mig frågas efter Flash player i Firefox.

Ja den har jag men det går att spela upp mina .mov utan insticksfiler.

Utloggad Daizy

• Posting Freak
« Svar #10 skrivet: juni 15, 2016, 12:03:45 »

Ja den har jag men det går att spela upp mina .mov utan insticksfiler.
Tack så mycket. Det är synd att YouTube stympat videon, därför lagt jag den på min server, för att testa. DU svarade på testen och nu vet jag att inte alla har passande video codek/spelare. Jag tänkte starta en reseberättelse där bl.a. denna skulle ha fått en plats, bland andra YouTube videor och egna bilder.
Men efter så mycket onödiga tjafs (ja det är mitt fel) funderar på det eftersom jag har blandade bilder tagna med Nikon P7800 och Samsung mobilen då Exifen avslöjar det. Jag överväger att avstå från all tjafs om detta och publicera bilderna på annat ställe. Här skapar jag bara missförstånd. :(
« Senast ändrad: juni 15, 2016, 12:05:20 av Daizy »
//Fredrik 

Utloggad Daizy

• Posting Freak
« Svar #11 skrivet: juni 15, 2016, 12:06:18 »
det skriver du ju efteråt,  etter vad jag har "bevisat" med min video :(

" Att du blev upprörd igen och menar att det var "siste från dig..." får du stå för själv. "
 jag blev inte  upprörd jag skrattade av dig.  Det va du som menade jag skulle bevisa något, när jag bara hjälpte dig på traven,
det ser du ju efteråt etter mycket om och men.  (   du skriver ju precis det samma som jag skrev i en liten sättning,  och du använde ca 20 sättningar. ) :)
Ingen mer tjafs om detta. Jag hade fel så sluta nu med en massa OT.
//Fredrik 

Utloggad make

• Posting Freak
« Svar #12 skrivet: juni 15, 2016, 13:36:24 »
så så lilla vän,  det är ingen som har kollat exifen,  lösningen är mycket enkel, ta bort ljudet från högtalarna :)

PS: JAG svarade också på  testen  "   hos mig startade den automatisk på plattan  och i datorn. " :)

Utloggad Daizy

• Posting Freak
« Svar #13 skrivet: juni 15, 2016, 14:55:27 »
så så lilla vän,  det är ingen som har kollat exifen,  lösningen är mycket enkel, ta bort ljudet från högtalarna :)

PS: JAG svarade också på  testen  "   hos mig startade den automatisk på plattan  och i datorn. " :)
Videon utan ljudet är inte värd alls. Den är ju en MUSIK fontän. Högtalarna också satt på två lyktstolpar och endast med stenkastning kunde jag ha försökt tysta dem, men jag gillar inte stenkastarna. ;)
Ja, jag läste att det startade hos dig, tack för det. Men vad Hammer sa bekymrade mig eftersom finns risken att vissa besökarna på forumet inte kan lyssna. Inte bra ljudkvalitet, men det är en absolut måste i sammanhanget.
//Fredrik 

Utloggad Hammer

• Administrator
  • Posting Freak
« Svar #14 skrivet: juni 15, 2016, 17:54:17 »
Daizy, i senaste OSX El Capitan då är insticksfilen för QT avaktiverad men finns,
Man måste mecka lite gör att lägga tillbaka den.
Dock får man i Safari ett meddelande om detta.