oktober 01, 2020, 09:18:30

Författare Ämne: Musik fontän. Testvideo.  (läst 1398 gånger)

Utloggad Daizy

• Posting Freak
  • Antal inlägg: 13650
SV: Musik fontän. Testvideo.
« Svar #15 skrivet: juni 15, 2016, 18:19:29 »
Daizy, i senaste OSX El Capitan då är insticksfilen för QT avaktiverad men finns,
Man måste mecka lite gör att lägga tillbaka den.
Dock får man i Safari ett meddelande om detta.
Ja, just det är problemet med att lägga upp en video på egen server. På YouTube ser de flesta allr utan att koppla in eller installera extra program. YouTube är det vanliga källan för de flesta. Men om YT gör som de gjorde i mitt fall, ville jag hitta alternativa vägar. Jag har ett videoprogram (Aiseesoft Total Video Converter) som kan omvandla mina videor till YT kompatibla mp4 format.
Jag skall se hur jag lägger upp just den videon.
//Fredrik 
Kunskap uppstår genom nyfikenhet.

Utloggad Hammer

• Administrator
  • Posting Freak
  • Antal inlägg: 15330
« Svar #16 skrivet: juni 15, 2016, 21:00:14 »
Min autostartade med på datorn Daizy. Beträffande Youtube, har de flera visningsalternativ beträffande filformat tro?

Utloggad Daizy

• Posting Freak
« Svar #17 skrivet: juni 15, 2016, 21:19:25 »
Min autostartade med på datorn Daizy. Beträffande Youtube, har de flera visningsalternativ beträffande filformat tro?
Jag tror att de har ett enda format, MP4 H.264, men kan ha olika storleksformat. Mitt Aislesoft program tillåter att välja en massa olika video format att konvertera till. YouTube är mp4 Encoder H.264 (inte valbart) där mina inställningar kan variera, alltid till 25 fps och 1280x720 s.k. halv HD format (valbart). Ljudet ställer jag till AAC (inte valbart) stereo 44100 Hz 128 kbps bitrate, som räcker för CD kvalitet.
Audion kan inte väljas i YT för t.ex. AC3 format. Inte många har codec för det.
Om man laddar upp till YT en annan videoformat, t.ex. det gamla MPEG2 konverterar YT till mp4/h.264 med originalets format (BxH storlek).
« Senast ändrad: juni 15, 2016, 21:21:53 av Daizy »
//Fredrik 

Utloggad Daizy

• Posting Freak
« Svar #18 skrivet: juni 15, 2016, 21:30:06 »
PS: Ett intressant, gratis, online program  tillåter nedladdningen av YT video och automatiskt konverterar till önskat format. Jag tror man kan välja att bibehålla formatet från YT och med ett annat gratis  program GSpot kan man läsa av en videofils metadata liknande bilders Exif. Gspot fungerar bra till nedladdade eller egna videor. Jag gillar det. ;)

Exempelbild på GSpot:
« Senast ändrad: juni 15, 2016, 21:32:00 av Daizy »
//Fredrik