december 12, 2018, 23:03:23

Författare Ämne: Ny kamera  (läst 80 gånger)

Utloggad Fujo

• Senior Member
  • Antal inlägg: 838
Ny kamera
« skrivet: november 26, 2018, 16:16:08 »
På väg hem testades nya kameran vid Säve flygfält där en solkraftspark med ca 19 000 paneler snart är färdig.

Klickade på utan att ens kolla inställningarna

Området under inflygningrutten fylls nu med solpaneler.

Tornen med ljusfyrar som leder flygarna till banänden står kvar men är på alla sidor omringade av solpaneler, går inte att komma nära nog för att få med på bild

Trevlig arbetsmiljö

Massor av gubbar som kopplar etc., invigning om några veckor

Här är nya pärlan: Nikon D70s!
Levererades med SB-800 i nyskick och AF-S NIKKOR 24-85 mm vilket enligt Ken Rockwell är "the best performing midrange zoom I've ever used!" Om objektivet verkligen är så bra vet jag inte ännu men det fungerar felfritt på alla mina kameror.

« Senast ändrad: november 30, 2018, 10:50:02 av Fujo »

Utloggad Fujo

• Senior Member
  • Antal inlägg: 838
SV: Ny kamera
« Svar #1 skrivet: december 07, 2018, 17:17:58 »
Det Nikkor 24-85 mm som följde med min 'nya' D70s fick i eftermiddags följa med på promenad tillsamman med Nikon D800. Halvmörkt redan från start så full eller nästan full öppning behövdes för att inte ISO skulle rusa i höjden. AF-justering krävs, rejält bakfokus på alla närbilder, men på längre avstånd blev det hyggligt skarpa bilder. Inte rakbladsskarpa som med Sigma 35mm/1,4 men i gott ljus som tillåter några stegs nerbländning skulle de säkert bli riktigt bra.
Några exempel:

Ett användbart objektiv, litet, lätt och säkert helt perfekt tillsamman med D70s då man vill resa med lätt packning.   

Utloggad make

• Posting Freak
  • Antal inlägg: 14787
    • http://lage.li/
SV: Ny kamera
« Svar #2 skrivet: december 09, 2018, 11:15:03 »
:)