Användarnamn
Lösenord
Nu börjar komma in flera reklaminlägg på forumet. Kanske dags att lägga ner det helt och hållet? Ex: nyregistrerad medlems första inlägg är reklam. Ett reklaminlägg försvann, tack Admin.Idag kom en till. Tråkigt, tråkigt..."I C U"
Ett av de problemen är att här på forumet blir mer och mer komplicerat att lägga upp egna bilder, eller bilder o.h.t. Man måste själv ha egen webbsida eller konto på ett webbhotell och länka ut bilden till forumet. Jag nästan skrattar hur folk hanterar sina bilder på Facebook. Bilder direkt från mobilen, upphovsrätten av en bild övergår till Facebook och fotografen kan inte bevisa mycket. Jag skrattar också när, på diverse Photoshop grupper, överarbetar sina bilder, kombinerar med andras mm. Inte mycket kritik heller. Gapskrattar när folk ställer frågor typ "varför är mina bilder så mörka på skärmen, men inte på datorn...?" "Expertfotografer" på Facebook har inte en susning vad skärmkalibrering betyder, att inte tala om vad ISO-tal är. Frågan om Exif vågar man inte ställa, för då blir man själv utskrattat.Då undrar man, varför är forumet "avfolkat". För min del spelar, allt detta, ingen roll, jag är gammal och har gjort mitt även i fotograferingen. Men fortfarande uppskattar att lära mig nytt, jag inte vet. Och, det finns ju mycket jag inte vet. Gott Nytt År, vänner.
Citat från: Daizy skrivet december 29, 2020, 09:57:14 Ett av de problemen är att här på forumet blir mer och mer komplicerat att lägga upp egna bilder, eller bilder o.h.t. Man måste själv ha egen webbsida eller konto på ett webbhotell och länka ut bilden till forumet. Jag nästan skrattar hur folk hanterar sina bilder på Facebook. Bilder direkt från mobilen, upphovsrätten av en bild övergår till Facebook och fotografen kan inte bevisa mycket. Jag skrattar också när, på diverse Photoshop grupper, överarbetar sina bilder, kombinerar med andras mm. Inte mycket kritik heller. Gapskrattar när folk ställer frågor typ "varför är mina bilder så mörka på skärmen, men inte på datorn...?" "Expertfotografer" på Facebook har inte en susning vad skärmkalibrering betyder, att inte tala om vad ISO-tal är. Frågan om Exif vågar man inte ställa, för då blir man själv utskrattat.Då undrar man, varför är forumet "avfolkat". För min del spelar, allt detta, ingen roll, jag är gammal och har gjort mitt även i fotograferingen. Men fortfarande uppskattar att lära mig nytt, jag inte vet. Och, det finns ju mycket jag inte vet. Gott Nytt År, vänner. Hmmmmmm?!?!Är det så här vi ska vara mot varandra? (skratta och dumförklara varandra för att vi tycker olika)Jag är glad och tacksam över att ha varit med här på D70. Har lärt mig mycket av er här. Det jag också har lärt mig är att alla tycker olika när det gäller fotografering och det tycker jag är kul. Vissa går in för tekniken och vissa för hur man kan förbättra eller göra om bilderna i photoshop. En del går in djupt i exifen mm och det är det som kallas för mångfald och det är också lärorikt. Att ha respekt för varandra att vi är på olika nivåer är mitt rättesnöre Gott Nytt År på er!