D70sverige
Ej inloggad [Logga in - Registrera dig]
Gå längst ner

Utskriftsvänlig version | Prenumerera | Lägg till dina favoriter   Lägg till ämne Undersökning:
Författare: Ämne: Hjälp med Lightroom 3
Hilda
Member

Registrerad: 4-1-2007
Medlemmen är Offline

Humör: Inget humör

[*] Inlagd 7-9-2010 kl 19:23 Svara med citat
Hjälp med Lightroom 3

Jag har precis uppdaterat till Lightroom 3 (hade bara 1 innan) och blir frustrerad när jag inte kan sortera på datum i Bibliotek. Nu finns i vänsterpanelen bara Överblick, Katalog, Mappar, Samlingar och Publiceringstjänster. Finns det något sätt att lägga dit en Datum-flik? Jag har googlat men inte lyckats hitta nåt. Tacksam för hjälp!

Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare U2U medlem
bicho
Posting Freak

Registrerad: 11-8-2004
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

Humör: IRL är en blek kopia.

[*] Inlagd 7-9-2010 kl 19:55 Svara med citat

Inget av detta som hjälper?

http://www.google.se/search?q=lightroom+sort+by+date&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en&client=safari

Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare U2U medlem bicho's ICQ status Denna anvädare har MSN Messenger
Hilda
Member

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 7-9-2010 kl 21:37 Svara med citat

Nej.
Det verkar som att de tagit bort den funktionen i de nyare versionerna, extremt frustrerande! Enligt svaren som du länkade till här (som för övrigt är för äldre versioner) ska det gå att sortera på Capture time, men inte ens det hittar jag. Dock så är det ju en datumflik jag främst är ute efter, en lista med år > månad > dag helt enkelt.

Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare U2U medlem
Hilda
Member

Medlemmen är Offline

[*] Inlagd 7-9-2010 kl 21:44 Svara med citat

Nevermind, har fått det bekräftat nu att det som jag letade efter - Metadata Browser - ersattes med Filter redan i Lightroom 2. Tyvärr!

bicho
Posting Freak

Registrerad: 11-8-2004
Befinner sig: Stockholm
Medlemmen är Offline

Humör: IRL är en blek kopia.

[*] Inlagd 7-9-2010 kl 22:07 Svara med citat

Mm. Konstigt att de inte har en vanlig datumvy i ett program som hävdar sig i floran av andra DAM-lösningar... Att man ska lösa det själv genom att döpa sina mappar efter datum känns ju sådär...

Själv saknar jag en listvy som i bridge där jag kan lista filer med utvalda parametrar på en rad...

Eller så e det kanske fel att de påstår sig vara något större än en grymt bra raw-konverterare?

[Ändrad 7-9-2010 av bicho]

[Ändrad 7-9-2010 av bicho]

Visa anvädares profil Gå till användarens hemsida Visa alla inlägg av användare U2U medlem bicho's ICQ status Denna anvädare har MSN Messenger
Lägg till ämne Undersökning:

Upp till toppen